15 oktober 2008

Vad gör jag för fel?

Jag blir snart gråhårig över allt grubblande som den hunden ger mig!
Nu har följande problem ploppat upp...

Under de senaste två veckorna har jag vaknat när sambon kommit hem och försökt gå och lägga sig. Inte av att sambon är klumpig (han kan ibland!) utan av att Pondus morrat åt honom.
Efter tjat så har han fått ner honom, men ju längre veckorna gått desto svårare har det varit att få ner honom och nu måste jag säga till honom att lämna sängen.

Så igår efter jag duschat och ska sätta mig jämte Pondus i sängen så morrar han åt mig också!
Vänder ryggen åt honom men sitter kvar och han slutar. Sen lägger han huvudet i mitt knä (utan att jag bett honom) och så kommer det morr igen...
Satt kvar tills han var tyst och krålade sedan över till min sida på sängen.
Väl nere under täcket så var jag tvungen att se vad jag kunde göra med honom.
Så jag började putta med fötterna på hans magen, benen, huvudet och "görade" in mina ben under honom. - Inte ett ljud ifrån honom.
Lurade sedan ut honom i hallen och ställde kompostgaller i dörren för att sambon skulle slippa bråka med honom.

Så vad är det nu som gått snett? Har han ont eller bara knäpp trots allt...?
Vad gör jag för fel? Vad är det jag missat i uppfostran?
Ska det vara så j**la svårt att ha hund? Nej, förlåt riesen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar