16 oktober 2008

Sagan om promenaden

Ska berätta en liten historia om hur det kan vara på promenad med hundar. Detta är inte på något sätt en personlig historia. (Verkligen inte)
Låt nu kalla de tre hundarna J, P & D & ägaren för matte

Promenaden idag var bra i ungefär 40minuter...
Sen stötte de på på lukt från antingen
*Älg
*Rådjur
*Vildsvin
Tror inte på rådjur för P brukar inte morra åt dem. (Jag hoppas på älglukt för jag är det vildsvin kommer det inte bli annat än kopplade "city"promenader)

Hade det bara varit för P så är lukter inte så farligt men nu så är både J och D med. Och vilket pusslande det var för att få ihop hundarna...

J och P kom men D...
- Jag blev lite döv här ett tag och växer nu fast i marken, försökte hon bortförklara sig .
F*n tänker matten och försöker lägga de andra ner.
- Ja ligger, säger J
- Jag är lite stel, kommer P med
-Lägg dig ner! småstressad matte
- Jag ligger! säger J och vrider på sig
Det tar tid för gamla schnauzrar att vika ihop benen, och än en gång säger den stressade matten; - Lägg!
- Du e ju totalt knäpp, jag LIGGER ju!!! säger J och går demonstrativt iväg
- Inte du, kvittrar matten
- Nu är jag nere, kommer från en slö P som är på väg upp efter det roliga ljudet från matten
- Stanna hur ni än är!

Matten går fram och monterar loss D från marken.
- Åååå vad du e elak tycks hon tänka och drar in ett djupt andetag av den goda doften.
- Nu går vi här! försöker matten vara övertalande och säga.
Långsint som J är så surar hon iväg. Matte kvittrar tillbaka henne och ser samtidigt att D vindar in nåt igen.
- D kom hit! (ingen reaktion...) MEN kom hit då!
- Va är det mig du pratar med? Ja ja jag ska bara
- Hel****
Ser då J sura iväg mumlande nått om att "livet är inte värt att leva ihop med den dumma matten"
- Kvittrar tillbaka henne och kommer på att vi nog hade med en svart hund på promenaden också.... Men vart är den tro....
- P vart är du?
- Jag är inne i dungen och letar lekkompisar...
- Men sluta lek nu Pondus, Dezzi plugga igen nosen och Jackie var glad!
Annars blir det koppel hela vägen hem!

Här avrundar vi historien men kan upplysa er om att hotet fungerade och en måttligt road matte kom hem med två skit glada och en halv glad hund.

1 kommentar:

  1. Sura tant hundar verkar vara inne!!
    Det är inte lätt att vara matte!
    H och brudarna

    SvaraRadera